PočetnaVestiBrzi voz „Soko“ krenuo ka Novom Sadu, predviđeno vreme puta 35 minuta

Brzi voz „Soko“ krenuo ka Novom Sadu, predviđeno vreme puta 35 minuta

Prvi put na relaciji Beograd-Novi Sad danas u 11 sati krenuo je brzi voz “SOKO”, koji bi prema rečima nadležnih, za oko 35 minuta trebalo da stigne od stanice Prokop do Novog Sada. Prvi put na ovoj deonici, putnici će biti predsednik Srbije – Aleksandar Vučić i premijer Mađarske – Viktor Orban.

Voz na ovoj deonici voziće u proseku 200 kilometara na čas, prema redu vožnje trebalo bi da saobraća pet puta dnevno, a cena karte tokom promotivnog perida iznosiće 300 dinara u jednom pravcu, za decu do sedam godina u pratnji roditelja karta je besplatna.

Deonica kuda će “SOKO” od danas prolaziti je deo projekta izgradnje brze pruge Beograd-Budimpešta, za koju su obećanja bila da će biti gotova do 2018. godine. Projekat modernizacije pruge je procenjen na oko dve milijarde, a započet je 2016. godine na samitu 16 zemalja centralne i istočne Evrope i Kine.

Kako je najavljeno, za komfor u brzom vozu biće zaduženi stjuarti i stjuardese, koji će posluživati kafu, čaj i hranu, a u vozu je za putnike obezbeđen besplatan internet.

Dvojica zvaničnika, Vučić i Orban će se u Novom Sadu obratiti medijima.

Posle promotivnog perioda, puna cena povratne karte, kako je ranije najavljivano, trebalo bi da bude 1.600 dinara, a u jednom pravcu 1.000 dinara.

Svakog dana će biti 18 polazaka iz oba grada, prvi u 05.25 iz Beograda, odnosno u 05.28 iz Novog Sada. Poslednji voz će kretati u 22.02 iz Novog Sada, a u 22.20 sa stanice Beograd-Centar, odnosno iz Prokopa.

Saobraćaće tri vrste vozova: “Intersiti”, “Regio-ekspres” i “Regio” koji će se razlikovati po broju stanica na kojima će stajati, a time i po trajanju putovanja izmedju dva grada.

“Intersiti vozovi” će biti najbrži i stizaće na odredište za 36 minuta, pošto će imati samo jednu međustanicu, na Novom Beogradu.

Putovanje “Regio-ekspresom” trajaće 49 minuta, pošto će se zaustavljati na sedam međustanica: Novi Beograd, Batajnica, Nova Pazova, Stara Pazova, Indjija, Beška, Sremski Karlovci.

Najsporiji će biti “Regio vozovi” koji će putovati 55 do 57 minuta, a stajaće na 11 međustanica: Novi Beograd, Tošin Bunar, Zemun, Zemun Polje, Batajnica, Nova Pazova, Stara Pazova, Indjija, Beška, Sremski Karlovci i Petrovaradin.

Najveću brzinu od 200 kilometara na sat vozovi će razvijati na delu od stanice Batajnica do rasputnice Karlovački Vinogradi, u dužini od 41,4 kilometara.

Za radove na trećoj deonici brze pruge od Novog Sada do graničnog prelaza Kelebija sa Mađarskom, u dužni od 108,2 kilometara, koji su već počeli, sredstva su obezbeđena iz kineskog kredita, a trebalo bi da budu završeni za tri godine. Izgradnja će koštati 1,2 milijarde dolara.

Izgradnja pruge Beograd – Budimpešta ukupno će koštati oko četiri milijarde evra.

To jedan od prvih projekata u okviru kineske globalne inicijative “Pojas i put”, dogovoren kao zajednički projekat Kine, Srbije i Mađarske.

Pruga Beograd – Novi Sad je zbog rekonstrukcije bila zatvorena od februara 2019. godine.

Pratite nas

Najčitanije

Slične vesti